Zoeken
Aanbevelen
Gezondere moedermelk door biologisch eten

Gezondere moedermelk door 
biologisch eten


Een Nederlands-Zwitsers onderzoek heeft bevestigd dat moeders die biologisch eten, gezondere moedermelk hebben. In het onderzoek werden 312 zogende Nederlandse moeders gevolgd. Moeders die minstens 90% biologisch consumeerden hadden hogere percentages CLA's in hun melk. Hoe groter het aandeel biologisch was in het voedingspatroon, hoe hoger het gehalte aan CLA's. Deze bevorderen onder andere het immuunsysteem. Er is een toenemend aantal wetenschappelijke aanwijzingen dat CLA's met name op jonge leeftijd een positief effect hebben op gezondheid.

Volgens onderzoeker dr. Lukas Rist is dit onderzoek het bewijs dat biologisch voedsel gezonder is voor de mens. Het onderzoek is gepubliceerd in het Britse Journal of Nutrition.